2013-10-04 Jūratės Buožienės tekstilės darbų paroda "Dingę Prūsai"

10/01/2013 10:48
11/07/2013 10:48
jurate buo=iene.jpg
afisa juodkrantei pasiziurejimui (3)_0.jpg

Jūratės Buožienės
tekstilės darbų paroda "Dingę Prūsai"
Liudviko Rėzos kultūros centras
L. Rėzos g. 8, Juodkrantė

Paroda veiks iki lapkričio 4 d.
Akimirkos - http://www.lrezoskc.lt/image/tid/213

Audinių marginimas

Jau nuo neatmenamų laikų žmonės mėgo puoštis, todėl yra daugybė audinio marginimo būdų, skirtingai vadinamų įvairiose pasaulio šalyse.

Visas audinio marginimo technikas sieja bendras principas – audinio vietų, į kurias neturi patekti dažai, rezervavimas.

Audinių marginimas Lietuvoje dažnai apibūdinamas vienu terminu – BATIKA.Tai dažymo būdas, kai naudojamas vaškas , o kartais ir kitos blokavimo priemonės - gutaperčia, cukraus sirupas, stiprus druskos tirpalas.

Kitas dažymo būdas – tai audinio vietų, kurios neturi nusidažyti, rezervavavimas rišimu, lankstymu, įvairiomis pagalbinėmis priemonėmis. Šiam metodui amerikiečiai sugalvojo terminą TIE-DYE (surišti ir dažyti). Hipių laikais buvo madingi marginti rūbai, todėl TIE-DYE techika išplito po visą pasaulį.

Indijoje audinių marginimas raišiojant vadinamas BANDHANA (juostos), Malaizijoje ir Pietų Amerikoje – PLANGI.

Indonezijoje , Tailande, Artimuosiuose Rytuose plačiai naudotas IKAT metodas, kai margai dažomos siūlų sruogos, tik po to audžiama medžiaga.

Japonijoje audinių marginimas vadinamas SHIBORI.Pagal mazgų rišimą, lankstymo būdus ir pagalbinių priemonių naudojimą SHIBORI skirstoma į daug rūšių :KANOKO, KUMAS, ARASHI, MIURA, SUJI, MAKUME, BOMAKI ir kt.

Jūratės audinių marginimo technika

Audinio dažymo būdą, kai išgaunami konkretūs vaizdai ir kontūrai, sugalvojau maždaug prieš trisdešimt metų.Tada dar nebuvo interneto, o iš užsienio informacija sunkiai prasiskverbdavo, todėl savo marginius vadinau batika. Dabar aišku, kad tai panašiau į shibori, tie-dye ar plangi. Principas tas pats – užkirsti kelią dažams patekti į tam tikras audinio vietas.

Prieš dažant medžiagą aš nusipiešiu paveikslą ant jos, o dažų blokavimui naudoju ne tik raišiojimą, lankstymą, glamžymą, bet pirmiausia – siuvinėjimą.Tai daug kruopštaus darbo reikalaujantis metodas.

Paveikslams naudoju žaliavinę medvilnę, medvilninius siūlus.

Rūbai

Labai patogūs, ypač kelionėje – nereikia lyginti, nes audinio susiglamžymas, liekantis po dažymo virinant, atrodo puošniai. Skalbti geriausia rankomis, paprastu ūkišku muilu vėsiame vandenyje. Jei skalbiama skalbykle – nustatyti tausojantį režimą (šilko). Skalbti atskirai nuo kitų rūbų, nes audinys gali dažyti vandenį.

Medvilnės rūbai yra ilgaamžiai, nes audinys tvirtas, gerai laiko dažus. Taip pat rūbams naudoju vilną ir liną. Šilkas tokio drastiško marginimo būdo neatlaiko, plyšta.